اخبار روز
Select Language

اخبار روز

تعداد آیتم ها در هر صفحه

رونمایی از سند راهبردی روابط عمومی‌های منطقه گل‌گهر

با حضور جمعی از اعضای هیات‌ مدیره گل‌گهر، سند راهبردی روابط عمومی و ارتباطات بین‌الملل شرکت‌های منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر در چشم‌انداز ۱۴۱۰ رونمایی شد.

تولید گندله در سنگ آهن مرکزی به ۴ میلیون تن خواهد رسید

طبق برنامه ریزی های انجام شده، میزان تولید در کارخانه گندله سازی از ۳.۱ میلیون تن در سال گذشته به ۴ میلیون تن در سال جاری افزایش می یابد.

تأثیر تصمیم اوپک‌پلاس بر تعادل بازار ال‌پی‌جی

در سه ماهه اول سال 2023، در بحبوحه زمستان گرمتر از حد معمول و افزایش تقاضا از سوی چین، صادرات گاز مایع ایران رشد قوی 20 درصدی فصلی را به ثبت رساند. البته این نگرانی وجود دارد که با توجه به اعلام اخیر اوپک‌پلاس، در ماه‌های پیش رو قیمت ال‌پی‌جی روند افزایشی داشته باشد که این موضوع می‌تواند بر نرخ سودآوری واحدهای پتروشیمی تأثیر منفی بگذارد.

سنگ آهن در ثبات نسبی

آخرین قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص 62 درصد در چین در حدود 119 دلار هر تن سی اف آر در ثبات مانده است. به گزارش فولاد ایران، موجودی بنادر به تقریبا پایین ترین سطح 6 ماه اخیر رسیده و تقاضا به دلیل رکود فعالیت بازار فولاد و برنامه کاهش تولید کارخانه ها کمتر شده است. گرچه بازار امیدوار است تقاضای سنگ آهن در سه ماه دوم سال در سطوح خوبی بماند.

ذخیره معدن لیتیوم قهاوند از میزان شناسایی شده بیشتر است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: براساس مطالعات جدیدی که در معدن لیتیوم قهاوند انجام شده ذخیره این معدن ارزشمند از میزان شناسایی شده (هشت و نیم میلیون تُن) بیشتر است و پس از تایید نهایی اعلام خواهد شد.

تعیین شرایط جدید برای صدور و تمدید کارت بازرگانی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اتاق بازرگانی تهران، آئین‌نامه قانون مقررات صادرات و واردات از سوی هیات وزیران اصلاح شد.

تحقق شعار رشد تولید با ثبت رکورد جدید تولید روزانه گندله سنگ‌آهن به میزان ۱۸.۳۴۶ تن

کارکنان تلاشگر و جوان شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در اولین روزهای سال ۱۴۰۲ و در راستای تحقق شعار مهار تورم، رشد تولید با عزم راسخ خود موفق به ثبت رکورد جدید تولید گندله سنگ‌آهن به میزان ۱۸.۳۴۶ تن در روز شدند که این رکورد موفقت‌آمیز معادل ۱۷٪ بیشتر از ظرفیت اسمی خط تولید کارخانه گندله‌سازی این مجتمع است.

سنگ آهن در پایین ترین سطح 3 ماه اخیر

آمار نا امید کننده چشم انداز تقاضای فولاد در چین قیمت سنگ آهن وارداتی را در این کشور پایین آورده به پایین ترین سطح 3 ماه اخیر رسانده است. تولید فولاد ساختمانی از جمله میلگرد و مفتول هفته نخست آوریل 1.04 درصد افت داشته 4.23 میلیون تن شد. تقاضای آن نیز 6.7 درصد افت هفتگی داشته 4.36 میلیون تن ثبت شد.

رکود تقاضا و رشد عرضه، سنگ آهن را 5 سال آینده به کجا می برد

با وجود بهبود قیمت سنگ آهن در اوایل سال 2023، پس از آ ن که کاهش بیش از 50 درصدی در نیمه دوم سال 2022 داشت حال انتظار می‌رود قیمت‌ها طی 5 سال آینده به دلیل رشد کندتر تقاضا و عرضه بیشتر کاهش یابد.

افزایش ۲.۷ درصدی قیمت شمش علی رغم محدودسازی تقاضا

امروز سه شنبه 15 فروردین ماه 1402، بورس کالا میزبان عرضه 119 هزار تن شمش بلوم 5sp بود که با احتساب معاملات مچینگ، 79 هزار تن آن معادل 66 درصد این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

نگاهی به آخرین تحولات بازار ورق چین

آخرین قیمت محصولات ورق فولادی چین صعودی بوده ورق گرم و سرد هر دو 3 دلار رشد روزانه داشتند. آخرین پیشنهاد قیمت ورق گرم در بازار داخلی 628 دلار و ورق سرد 705 دلار هر تن درب کارخانه با مالیات بر ارزش افزوده ثبت شده است.

رشد فزاینده هزینه تولید در بخش صنعت

از ابتدای پاییز تاکنون هزینه‌های تولید در کشور رشد اکید و فزاینده‌ای داشته و تورم ماهانه تولیدکننده مؤید این موضوع است. بررسی‌ها نشان می‌دهد مهم‌ترین عامل رشد قیمت‌ها در بخش تولیدکننده، به شاخه صنعت مرتبط بوده است.

رویکرد جدید معاونت علمی رئیس جمهور برای شرکت‌های دانش بنیان در سال آینده

معاون علمی،فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت:‌ در برنامه سال آینده شرکت ها به سه دسته شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، شرکتهای دانش بنیان فناور و دانش بنیان نوآور تقسیم می‌شود. دانش بنیان های نوپا در دل دانشگاه‌ها خواهند بود که این شرکت‌ها عمری کمتر از ۵ سال دارند.

واکنش قالیباف به توافق با عربستان/ سیاست ایران حفظ ثبات در خلیج فارس است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه 21 اسفند ماه) قوه مقننه درباره احیای روابط ایران و عربستان، بیان کرد: سیاست ایران حفظ ثبات و امنیت در منطقه و خلیج فارس بدون دخالت خارجی بوده و است و این توافق نشان داد عامل اصلی اختلاف در منطقه، دخالت همین قدرت‌ها بوده است.

نتایج جلسه دوقلو چین در رابطه با صنعت آهن و فولاد

در 5 مارس نخست وزیر چین Li Keqiang گزارش کار دولت را در مراسم افتتاحیه اولین جلسه چهاردهمین کنگره ملی خلق چین ارائه کرد.

افتتاح چند طرح مهم توسط رییس جمهور در استان بوشهر

با حضور رئیس جمهور: پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید.رئیس‌جمهوری از پروژه مایع‌سازی گاز طبیعی ایران در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بازدید کرد.  

کاهش ناترازی گاز با بهره‌برداری از فاز 14

با توجه به تکمیل پروژ پارس جنوبی «آخرین فاز صنعتی پارس» این سوال مطرح می شود که بهره‌برداری این پروژه تا چه میزان در رفع ناترازی گاز کشور موثر خواهد بود؟ به گفته معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با افتتاح این پروژه ۵۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود، اما همچنان این ناترازی در کشور وجود خواهد داشت.

ایجاد ظرفیت تولید ۴۵ میلیون تن فولاد در کشور/ 3 طرح فولادی ‌سال آینده وارد مدار تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وجیه‌الله جعفری اظهار داشت: در نیمه نخست سال آینده سه طرح فولادی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود که ظرفیت تولید فولاد در کشور را به میزان حدود سه میلیون افزایش می‌دهد.

رکورد شکنی درآمد عملیاتی و رشد چشمگیر ارزش افزوده ناخالص در فولاد خوزستان

بررسی اطلاعات مالی شرکت فولاد خوزستان نشان می‌دهد که کل ارزش افزوده ناخالص ایجاد شده این شرکت فولادی در نیمه اول سال مالی 1401 برابر 49,5 میلیون ریال بر تن (به ازای هر تن فروش) بود. این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال 1400 بیش از 35 درصد رشد داشته است. همچنین ارزش افزوده ناخالص ایجاد شده کل محصولات تولیدی این شرکت طی 5 سال گذشته، روندی صعودی را پشت سر گذاشته است.

ارزش ذخایر کشف شده معدنی به 28 میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وجیه‌الله جعفری گفت: ارزش ذخایر برجا و قطعی شده معدنی اکتشاف شده توسط ایمیدرو و شرکت‌های تابعه در سراسر کشور 28 میلیارد دلار است.

اعلام سیاست وزارت صمت برای کنترل قیمت محصولات فولاد/محاسبه قیمت پایه با ارز نیمایی در بورس کالا

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به سیاست جدید وزارت صمت برای کنترل محصولات زنجیره فولاد، گفت: براساس شیوه جدید وزارت صنعت، قیمت پایه محصولات زنجیره فولاد براساس ارز نیمایی در بورس کالا محاسبه می‌شود.

سال خوبِ «ارفع»

آهن و فولاد ارفع علیرغم محدودیت های شدید انرژی، عملکرد درخشانی را در حوزه‌های تولید و فروش تا صادرات و سودآوری در امسال به ثبت رساند. از جمله: رشد 57 درصدی فروش، رشد 40 درصدی صادرات و جهش 30 درصدی سودآوری!«ارفع» در شرایطی این سال سخت را خوب پیش برده است که خبر تعطیلی کامل خطوط تولید این شرکت در زمستان سخت فولادی‌ها روی سامانه کدال رفت و خاموشی بیش از 40 روزه کوره ذوب را تجربه کرد.

فولاد هرمزگان: عملکرد درخشانِ تولید در سال بد بازارهای صادراتی اسلب

فولاد هرمزگان در سال جاری با عدم جذابیت نرخ‌های صادراتی در اوج دامپینگ روسیه در میانه تابستان روبه رو بود. این شرکت در سال جاری، رکوردهای متعدد تولید را ثبت کرد و در پاییز با تولید ماهانه بیش از 150 هزارتن در سطح تولید 1 میلیون و 800 هزار تن به تولید پرداخته است.

4 چشم‌انداز روشن‌ ارزی در سال 1402

«توسعه و تقویت بازار مبادله ارز و طلا»، «افزایش بیشتر درآمدهای ارزی کشور در سال آینده با توسعه تفاهمات بین‌المللی»، «برنامه دولت برای پیمان‌های پولی چندجانبه» و «پیاده‌سازی قانون مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی»، چشم انداز روشن و مثبتی برای سال آینده در زمینه بازار ارز نشان می‌دهد.

رشد صادرات غیرنفتی خام و نیمه‌خام/ ‌«اعطای اعتبار مالیاتی تحقیق‌ و توسعه» راه‌حل خروج صنعت از تله انرژی مجازی

آمار ۶ ماهه صادرات کل غیرنفتی امسال در مقایسه با ۶ ماه اول ۱۴۰۰، نشان می‌دهد روند صعودی خام‌فروشی در دولت فعلی هم ادامه دارد و این یعنی رونق ارزان‌فروشی؛ راه‌حل، حرکت به سمت توسعه زنجیره ارزش بر مبنای مزیت‌های نسبی است و ورود تحقیق و توسعه به صنعت مهم‌ترین عامل آن است.

آیا ترمز صادرات فولاد ایران کشیده خواهد شد؟ / ممنوعیت عرضه اعتباری محصولات زنجیره فولاد!

بر اساس تصمیمات منتشر شده کارگروه مدیریت بازار کالاهای پایه وزارت صمت، تولیدکنندگان آهن اسفنجی، شمش و اسلب فولادی موظف شده اند کل تولید خود تا پایان اردیبهشت سال آینده را در بورس کالا عرضه کنند. علاوه بر این عرضه اعتباری همه محصولات زنجیره فولاد (به جز کنسانتره و گندله) ممنوع شده است!

فولاد کاوه جنوب کیش: بهترین عملکرد در تولید و فروش فولادسازان در میانه‌ بحران‌ها

کارنامه فولاد کاوه جنوب کیش در سال 1401 را به صورت نسبی می‌توان بهتر از سایر فولادسازان ارزیابی کرد. پس از بهره‌برداری از خط دوم فولادسازی شرکت در سال 99 و رسیدن به ظرفیت 2.4 میلیون تن شمش فولاد، به دلیل مسائلی از جمله مقرون به صرفه نبودن خرید آهن اسفنجی از بازار و عدم کفایت تولید داخلی آهن اسفنجی، همواره بخش عمده‌ای از خط دوم فولادسازی این شرکت بلااستفاده بوده است.

دستاوردهای اقتصادی سفر آیت‌الله رئیسی به چین‌/ امضای 3.5 میلیارد دلار قرارداد صنعتی

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به چین، فقط در حوزه صنعت، معدن و تجارت 19 سند، قرارداد و موافقت‌نامه غیر از 20 سند اصلی امضا کردیم، برخی از آن ها قرارداد و برخی موافقت‌نامه بود، رقم قراردادها 3.5 میلیارد دلار است.

جزئیات طرح‌های توسعه و افزایش تولید در گروه ملی

دکتر علی محمدی مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران، در ابتدای بازدید هیات انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از گروه ملی صنعتی فولاد ایران، مروری بر تجربه ده‌ساله این شرکت از ۹۱ تا ۱۴۰۱ داشت. وی با اشاره به احداث و تکمیل پروژه فاز دوم فولادسازی پس از ۱۰ سال، تولید کلاف یک تنی، بهسازی و نصب QTB در خط یک تولید نورد میلگرد، ریومپینگ کارخانه لوله‌سازی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز گفت: گروه ملی فولاد می‌توانست امروزه از یک کارخانه ۲ میلیون تنی به یک کارخانه ۴ میلیونی برسد.

بر فولاد ترکیه در سال ۲۰۲۲ چه گذشت؟

بنا بر اعلام انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه، تولید فولاد این کشور در نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل با ۳۰.۷ درصد کاهش در سطح ۲,۴ میلیون تن بوده است. همچنین میزان تولید فولاد ترکیه در ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۲ نیز با ۱۲,۳ درصد کاهش به ۳۲,۵ میلیون تن رسید. تولید فولاد ترکیه در سال ۲۰۲۲ بر اساس تازه ترین گزارش انجمن جهانی فولاد، ۳۵.۱ میلیون تن اعلام شده که حاکی از افت ۱۲.۹ درصدی نسبت به سال گذشته میلادی است.

‌رشد مستمر شاخص تولیدات صنعتی در سال 1401

در سال 1401 شاخص تولید شرکت‌های بورسی که بیش از نیمی از تولید کشور را در اختیار دارند، ‌روند صعودی دارد، این شاخص در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد، شهریور، مهر، آبان و آذر به ترتیب 2.5، 5.8، 6.7، 6.7، 7.2، 6.5 و 6.3 درصد رشد نسبت به ماه مشابه سال قبل دارد.

پرداخت 2000 میلیارد تومان وام به معدن‌کاران/ خروج از رکود شرکت بزرگ تولید ماشین آلات معدنی

فرید دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس بیان کرد: صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی یک صندوق حاکمیتی است که ذیل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به منظور توسعه بخش معدن در معادن کوچک مقیاس تشکیل شده است لذا این صندوق هیچگونه خدماتی به معادن بزرگ مقیاس که مالکیت دولتی و خصولتی دارند ارائه نمی‌دهد.

ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی در آستانه بهره‌برداری

به گزارش خبرگزاری فارس امید قالیباف با اشاره به سرمایه‌گذاری 5.2 میلیارد دلاری، گفت: فاز ۱۴ پارس جنوبی با طراحی ، ساخت و اجرای ۱۰۰ درصد ایرانی توسط شرکتهای تابعه وزارت صمت آماده بهره برداری شد.

کاهش 14 درصدی واحدهای صنعتی راکد از ابتدای فعالیت دولت

معاون وزیر صمت گفت: با توجه به اهتمام دولت سیزدهم از ابتدای آغاز به کار دولت تاکنون 14 درصد واحد‌های صنعتی راکد کاهش یافته و از 8056 واحد به 6915 واحد رسیده است.

بهره برداری از چند طرح در بندر عباس با حضور وزیر نفت

با حضور جواد اوجی در بندرعباس ، بهره برداری از واحد تولید و ذخیره‌سازی قیر شرکت پالایش نفت جی ، آغاز عملیات اجرایی طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه بندرعباس و چند طرح دیگر رونمایی شد.

قرارداد طرح توسعه میدان گازی کیش امضا شد

قرارداد طرح توسعه فاز نخست میدان گازی کیش با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بین شرکت نفت و گاز پارس و شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران امضا شد.

افتتاح 29 طرح معدنی و صنایع معدنی‌ در دهه فجر‌

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ایمیدرو، وجیه الله جعفری با اشاره به آماده افتتاح بودن 29 طرح معدنی و صنایع مدنی برای دهه فجر، اظهار داشت: طرح های آماده افتتاح در زمینه زنجیره فولاد، مس، فروکروم، سرب، فسفات، طلا، زیرساختی و غیره است که با بهره برداری از این طرح ها، برای 2 هزار و 98 نفر اشتغال زایی می شود.

کارنامه ۲۰۲۲فولاد؛ افت ۴.۳ درصدی تولیدجهانی، افزایش ۸ درصدی تولید ایران

انجمن جهانی فولاد در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: مجموع تولید جهانی این محصول طی سال ۲۰۲۲ میلادی کاهش ۴.۳ درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که میزان تولید فولاد ایران شاهد رشد ۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی بود.

افزایش ۱.۵ درصدی قیمت شمش

قیمت میانگین موزون شمش ۵sp در معاملات امروز ۱۶۸۲۰ تومان در هر کیلو بود و قیمت کشف‌شده شمش نسبت به هفته پیش افزایش ۱.۵ درصدی را ثبت کرد.

محاسبه سود تجار و ضرر تولیدکنندگان در سیاست جدید صادراتی

همان‌گونه که مستحضرید، وزارت محترم صمت طی بخشنامه شماره ۱۷۰۶۲۲ صادرات هرگونه محصولات فولادی که تا قبل از این در اختیار تولیدکنندگان بوده است را برای تمامی کسانی که کارت بازرگانی دارند آزاد نمود. این بخشنامه تبعات سنگینی برای تولید کنندگان کشور برجای گذاشت که پاره‌ای از آن‌ها به شرح ذیل است.

جزئیات افزایش سرمایه بیش از سه برابری آهن و فولاد غدیر ایرانیان

مجمع عمومی فوق العاده شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان به منظور افزایش سرمایه فغدیر از ۱۲ هزار میلیارد ریال به ۴۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح های در دست اجرا، طرح گندله سازی بهاباد و طرح افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی تشکیل شد

نخستین قوس الکتریکی کوره فولادسازی فولاد سفیددشت انجام شد

مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت با اعلام این خبر گفت: نخستین قوس الکتریکی کوره قوس فولادسازی این شرکت با تکنولوژی، مهندسی، طراحی، تأمین و اجرای متخصصان داخل کشور انجام شد.

احداث بزرگترین نیروگاه متمرکز خورشیدی کشور با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از برگزاری آیین کلنگ‌زنی و آغاز ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور، با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات و با سرمایه‌گذاری گروه فولاد مبارکه در پایان هفته جاری خبر داد.

افزایش ۱۷ درصدی مصرف ظاهری فولاد ایران در ۹ ماهه سال جاری

بر اساس گزارش آماری انجمن فولاد در دوره ۹ ماهه سال جاری، مصرف ظاهری فولاد میانی (بیلت و بلوم و اسلب) با ۱۵ درصد افزایش به ۱۰ میلیون و ۳۷۶ هزار تن رسید.

وابستگی اروپا به خطوط ریلی که از روسیه می گذرد

روسیه در مرکز مسیر حمل و نقل ریلی قرار دارد که به تولیدکنندگان تسلیحات غربی عرضه ثابتی از فلزات مورد نیاز برای ساخت ریزتراشه‌ها، وسایل الکترونیکی و مهمات مورد استفاده در تسلیحات مدرن را می‌دهد. بیشتر این عناصر به اصطلاح کمیاب در چین استخراج می شوند. شرکت راه آهن روسیه و سایر شرکت های حمل و نقل در حال حمل و نقل حجم فزاینده ای از فلزات حیاتی مورد نیاز برای صنایع دفاعی اروپا هستند.

سنگ آهن در چین کمی بالا رفت

قیمت نقدی سنگ آهن خلوص 62 درصد وارداتی در چین روز گذشته رشد 1.7 دلاری داشته به 126.65 دلار هر تن سی اف آر رسید. تمایل به خرید در بازار کم بود چرا که اغلب خریداران در چین خود را برای تعطیلات سال نو آماده می کنند و فعالیتی ندارند.

اخبار بد اقتصادی برای وال استریت

بازار در حال آماده شدن برای طوفانی کامل از اخبار بد است. آخرین نگرانی مربوط به سقف بدهی در واشنگتن است. ایالات متحده روز پنجشنبه سقف استقراض خود را افزایش داد و از وزارت خزانه داری خواست تا اقدامات فوق العاده را برای باز نگه داشتن دست دولت آغاز کند.

قراضه در ترکیه ارزان تر شد

قیمت قراضه وارداتی سنگین 20-80 در ترکیه نزولی است البته با توجه به این که فولادسازان ترکیه نیاز به تامین قراضه دارند افت قیمت نباید چندان زیاد باشد. قراضه سنگین اروپا در 400 دلار هر تن سی اف آر معامله شده است. معاملات دیگری نیز برای قراضه امریکا در 410 تا 413 دلار و قراضه اروپا در 414 دلار هر تن سی اف آر نیز شنیده شده است.

راه پر پیچ و خم اقتصاد جهانی در سال 2023

پس از شوک های سال 2022، رکود برای بخش های بزرگی از جهان در سال 2023 یک رویداد مطمئن به نظر می رسد. در دهه های پس از 1990، نیروی کار ارزان فراوان، هزینه های کم انرژی و حمل و نقل و دوران به طور کلی صلح آمیز برای ژئوپلیتیک، همگی به توربوشارژ تجارت جهانی، زنجیره های تامین و رشد اقتصادی در سراسر جهان کمک کردند. به ویژه در سال های پس از بحران مالی 2008، این روند ثابت بود. سه بانک مرکزی بزرگ ایالات متحده، منطقه یورو و ژاپن، از سال 2001 نرخ های بهره اصلی خود را زیر 5 درصد نگه داشتند و در بیشتر 10 سال گذشته، نرخ ها نزدیک به صفر و مطمئناً بسیار پایین تر از نرخ تورم بوده اند.

نیاز طولانی مدت به گاز

وزرای انرژی قطر و امارات متحده عربی روز یکشنبه گفتند که جهان برای مدت طولانی به گاز طبیعی نیاز خواهد داشت و برای اطمینان از امنیت عرضه و قیمت های مقرون به صرفه در طول انتقال جهانی انرژی به سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه نیاز است.

شرکت ارژن تجهیز ایرانیان