وی با اشاره به تامین مواد اولیه به عنوان یکی از مشکلات اساسی این شرکت، بیان داشت: با وجود ذخایر غنی در منطقه سنگان و خواف، اما در عمل تامین کنسانتره سنگ آهن بسیار سخت است.
اسدی گفت: با وجود اینکه وزارت صمت سهمیه ۳۰۰ هزار تن کنسانتره به این شرکت اختصاص داده، اما نیاز این مجموعه دو برابر این رقم یعنی سالیانه ۶۰۰ هزار تن است که در نوع خود یک مشکل اساسی قلمداد می شود.

وی تصریح کرد: فاز اول این طرح در منطقه محروم رشتخوار با اشتغال مستقیم ۱۸۰ نفر و غیر مستقیم ۵۰۰ نفر راه اندازی شده و با اجرای طرحهای توسعه میزان اشتغال مستقیم به ۵۰۰ نفر و غیر مستقیم به سه هزار نفر طی دو سال آینده خواهد رسید.
عضو هیات مدیره مجتمع فولاد آروند نوین رشتخوار اضافه کرد: به دلیل مشکلات تامین مواد اولیه، این شرکت برنامه ریزی کرده تا یک واحد کنسانتره آهن با ظرفیت ۱.۲ میلیون تنی را طی دو سال آینده راه اندازی کند و ظرفیت موجود گندله خود را به دو برابر فعلی ارتقا دهد.
وی گفت: امیدواریم وزارت صمت با اختصاص سهمیه قابل توجه کنسانتره سنگ آهن به این شرکت ، هدفگذاری تولید ۶۰۰ هزار تن گندله مطابق با ظرفیت اسمی را محقق کند.
اسدی افزود:علی رغم تعیین نرخ مصوب سنگ آهن از سوی دولت اما هم اکنون شاهد آن هستیم که نرخ کنسانتره سنگ آهن مطابق نرخهای تعیین شده به مصرف کنندگان فروخته و عرضه نمی شود.
اسحاق جهانگیری در سفر خود به خراسان رضوی مجتمع فولاد اروند نوین رشتخوار در خراسان رضوی را به صورت ویدئو کنفرانس از محل برگزاری جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استانداری، افتتاح کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین بهره‌برداری از مجتمع فولاد اروند رشتخوار گفت: گندله‌سازی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای بهره‌برداری از این معادن است.
اسدالله کشاورز ظرفیت واحد گندله‌سازی فولاد اروند نوین رشتخوار را تولید ۵۹۰ هزار تن گندله در سال عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این مجتمع ۱۵۲ فرصت شغلی ایجاد کرده است، گفت: برای راه‌اندازی این مجتمع ۶۰۲ میلیارد تومان هزینه شده و علاوه بر آن هفت میلیون یورو نیز هزینه ارزی داشته است.