این پروژه ها شامل 1.2 میلیارد دلار برای یک هاب هیدروژنی در تگزاس است که شرکت های بزرگ نفتی ExxonMobil و Chevron را به عنوان شریک به حساب می آورد. 925 میلیون دلار دیگر به پروژه ای که در ویرجینیای غربی اعطا می شود که با Marathon Petroleum و EQT شریک می شود.
به گزارش فولاد ایران، مقامات دولتی در مجموع هفت پروژه را نام بردند، از جمله دو پروژه که تا حدی در ایالت نوسان انتخاباتی پنسیلوانیا در سال 2024 و سایر پروژه ها در اوهایو، تگزاس، داکوتای شمالی و جنوبی، مینه سوتا و شمال غربی اقیانوس آرام مستقر هستند. هفت برنده هاب با هم نزدیک به 50 میليارد دلار سرمایه گذاری خواهند کرد.
اکسون و شورون که در استراتژی کربن زدایی خود جذب هیدروژن و کربن را بر انرژی های تجدیدپذیر اولویت داده اند، این پروژه را تایید کردند. این پروژه خطر انتقاد از انرژی های پاک و گروه های زیست محیطی را به دنبال دارد که دولت بایدن را مجبور کرده اند تا حد امکان از تامین مالی پروژه های هیدروژن مبتنی بر سوخت فسیلی خودداری کند. لایحه شاخص انرژی پاک بایدن، قانون کاهش تورم، شامل حدود 5.3 میلیارد دلار اعتبار مالیاتی بیشتر برای تولید هیدروژن پاک است و ایالات متحده را به یکی از رقابتی ترین بازارهای سوخت تبدیل کرده است. هیدروژن پاک مدت‌هاست که به‌عنوان یک جایگزین بالقوه برای سوخت‌های فسیلی، با وعده تامین انرژی صنایع سنگین مورد توجه قرار گرفته است.
تقریباً تمام تولید هیدروژن فعلی ایالات متحده از گاز طبیعی تولید می شود که مقادیر زیادی دی اکسید کربن تولید می کند. با این حال، دانشمندان دریافته‌اند که تفاوت‌هایی در نحوه تولید هیدروژن می‌تواند باعث شود که انتشار کربن به طور قابل توجهی متفاوت باشد. در حالی که هیدروژن به اصطلاح "سبز" از انرژی باد و خورشید برای تولید هیدروژن استفاده می کند، هیدروژن "آبی" از فناوری های جذب گاز طبیعی و کربن استفاده می کند. این 7 میلیارد دلار نیز در مقایسه با هزینه ساخت تاسیسات هیدروژن پاک نسبتاً ناچیز است و بسیاری از تحلیلگران هشدار داده اند که فقدان مشوق های سمت تقاضا باعث تضعیف قابلیت اجرای پروژه ها می شود.