ابزار دقیق
Select Language

ابزار دقیق

دسته بندی
ابزار دقیق یک زیرساخت برای سیستم کنترل و اتوماسیون شامل ابزاری مانند فلومتر، فلوکنترلر، کنترلر فشار، پمپ، دتکتورگاز، راکتور آزمایشگاهی و غیره می‌باشد. که با کمک این ابزار امکان اندازه گیری، انتقال، نمایش، ثبت و کنترل پارامترهای مهم فیزیکی همچون دما، فشار، فلو، سطح مایعات و غیره در پروسه‌های صنعتی به شکلی دقیق فراهم شده است.
ابزار دقيق را می‌توان به دو صورت دسته بندی كرد، يكی از نظر نوع عملکرد این ابزار؛ برای مثال ابزاری که عمل کنترل دما یا فشار و رطوبت و یا سطح را بر عهده دارند به كنترلر مشهورند و به همین ترتیب ابزار نمایش این مقادیر که به ایندیکیتور یا نمایشگر معروفند و ابزار انتقال اطلاعات مقادیر به صورت سیگنال‌های استاندارد که ترانسميتر یا منتقل کننده نامیده می‌شوند.
مشاهده بیشتر
صفحه1

در حال بارگذاری 20 رکورد بعدی

تجهیزات اندازه گیری کالیبراسیون

واسنجی یا کالیبراسیون - Calibration عبارت است از مقایسه یک دستگاه اندازه گیری با یک استاندارد و تعیین میزان خطای این وسیله نسبت به آن و در صورت لزوم تنظیم دستگاه در مقایسه با استانداردهای مربوطه.به زبان ساده کالیبراسیون اندازه گیری و صحت وسیله اندازه گیری در مطابقت با مرجع تایید شده می باشد.

تجهیزات اندازه گیری شدت میدان مغناطیسی

گوس متر یا تسلامتر که اصطلاحا به آن میدان سنج هم می گویند، وسیله ای برای اندازه گیری میدان های مغناطیسی می باشد که این میدان سنج ها می توانند میزان شدت میدان را در یک جهت و یا سه جهت اندازه گیری نمایند. میدان سنج ها می توانند شدت میدان را با دو واحد تسلا و یا گوس اندازه گیری نمایند.

تجهیزات اندازه گیری دما

در صنعت ابزارهای اندازه گیری دقیق دما مصارف بسیار زیادی دارند. به صورت کلی دو نوع ابزار اندازه گیری دما وجود دارد. ابزارهای ترموکوپل و ابزارهای ترمومتر. دما در واقع یک مقدار فیزیکی و نسبی است که میزان گرمی و سردی یک جسم را مشخص می‌کند. مشخص بودن میزان دما در صنایع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل ابزارهای اندازه گیری دما به کمک متخصصان می آیند تا با اندازه گیری دما به عنوان یک متغیر بسیار مهم، بتوانند اقدامات لازم را در مواقع مهم و بحرانی انجام دهند. ابزارهای اندازه گیری دما، فارغ از این که از نوع ترموکوپل باشند یا ترمومتر، انواع مختلفی دارند. ولی علی رغم این تنوع یک چیز در همه آن‌ها مشترک است و آن هم حساسیت در تغییر ویژگی فیزیکی برای نمایش دادن دماست

دیتالاگر یا رکوردر

دیتالاگر دستگاهی است که از آن برای جمع‌آوری اطلاعات به صورت ۲۴ ساعته و در رابطه با یک پارامتر مشخص استفاده می‌کنند. این وسیله معمولا پس از فعال‌سازی بدون مراقبت رها شده و سپس در دوره دیده‌بانی داده های آن اندازه گیری خواهد شد. به این ترتیب می توان از آن برای به دست آوردن دیدی جامع و دقیق نسبت به اتفاقات پیرامون نظیر تغییرات دمایی یا رطوبت استفاده نمود.

تجهیزات اندازه گیری فلو

امروزه اندازه‌گیری دبی سیالات در محیط‌های صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است. از دلایل آن می‌توان به ایمنی، کنترل فرآیند، کیفیت محصول، راندمان تولید و مدیریت هزینه‌ها اشاره کرد. به تجهیزاتی که برای اندازه‌گیری نرخ دبی مایعات و گازها مورد استفاده قرار می‌گیرند، فلومتر یا دبی‌سنج گفته می‌شود.

تجهیزات اندازه گیری فشار

 ترانسمیتر فشار از دقیق ترین و پرکاربردترین وسایل اندازه گیری فشار در صنعت است که بوسیله آن می توان فشار مایعات و گازها و بسیاری از چیز های دیگر را اندازه گیری کرد.

تجهیزات اندازه گیری لرزش

لرزش نوسان مکانیکی حول یک نقطه تعادل میباشد .این نوسان میتواند تناوبی نظیر پاندول ساعت یا به صورت تصادفی در فواصل متفاوتی از زمان رخ دهد .

در حال بارگذاری 20 رکورد بعدی

شرکت ارژن تجهیز ایرانیان