اتوماسیون صنعتی
Select Language

اتوماسیون صنعتی

دسته بندی
اتوماسیون صنعتی یک فرآیند تولید صنعتی شامل مجموعه ای از ماشین آلات است که از طریق آن ها ترکیبی از مواد اولیه به محصول نهایی تبدیل می شود. از زمان انقلاب صنعتی در انگلیس، همیشه تلاش قابل توجهی برای توسعه تکنیک های پیچیده برای کمک به افرادی که وظایف مختلف تولیدی دارند، بوده است.

در فرایند اتوماسیون صنعتی، اصطلاح “ماشین” می تواند هر چیزی مانند موتور، دریل، تسمه نقاله و غیره باشد که تحت دستگاه های الکترومکانیکی یا ماشین های شیمیایی مانند کوره ها، خشک کن ها، سیستم های احتراق شیمیایی و غیره قرار می گیرند. امروزه اتوماسیون صنعتی تاثیر اساسی در روند تولید دارد و تقریبا تولید بدون این سیستم اتوماسیون دشوار است.
مشاهده بیشتر
صفحه1

در حال بارگذاری 20 رکورد بعدی

پی ال سی

یک کنترل‌کننده منطقی برنامه‌پذیر یا PLC، یک کامپیوتر مقاوم است که برای اتوماسیون صنعتی استفاده می‌شود. این کنترلرها می توانند یک فرآیند خاص، عملکرد ماشین یا حتی کل خط تولید را خودکار کنند و به همین دلیل است که امروزه تقاضا برای یادگیری plc به مراتب افزایش یافته است.

بردهای الکترونیکی

برد الکترونیکی یا Printed circuit board یا electronic board/circuit قطعه ای الکترونیکی است که بر روی آن مجموعه ای از قطعات الکتریکی از قبیل خازن، مقاومت، ترانزیستور، آی سی و . . . قرار گرفته است . این قطعات با اتصالات ظریفی به یکدیگر متصل شده اند.

سنسور صنعتی

سنسور یا حسگر یک المان حس کننده است که کمیت‌های فیزیکی مانند فشار، حرارت، رطوبت و دما را به کمیت‌های الکتریکی پیوسته (آنالوگ) یا غیر پیوسته (دیجیتال) تبدیل می‌کند. انواع سنسورها در دستگاه‌های اندازه‌گیری مختلف، سیستم‌های کنترل آنالوگ و دیجیتال مانند PLC کارایی دارند.

در حال بارگذاری 20 رکورد بعدی

شرکت ارژن تجهیز ایرانیان