این شرکت با نام L Hauser KG در تاریخ ۱ فوریه ۱۹۵۳ توسط مهندس سوئیسی جورج اچ اندرس (۱۹۲۴–۲۰۰۸) و بانکدار آلمانی لودویگ هاوسر (۱۸۹۵–۱۹۷۵) تاسیس شد. سرمایه اولیه حدود ۲۰۰۰ دوشمارک بود. اولین “تاسیسات عملیاتی” اتاقی در آپارتمان هاوزر در لوراخ آلمان بود. این تجارت از سال ۱۹۵۷ با نام Endress + Hauser انجام شده است.
در آغاز ، این شرکت ابزارهای ابتکاری تولید شده توسط شرکت انگلیسی Fielden Electronics را فروخت. اندکی بعد ، جورج اچ اندرس شروع به ساخت وسایل شخصی خود کرد. در سال 1955 ، او اولین حق ثبت اختراع خود را ثبت کرد و یک مرکز تولید ایجاد کرد. این شرکت با افزودن اصول جدید اندازه گیری ، نمونه کارها را گسترش داد و فرصتهای تجاری را در سایر کشورها دنبال کرد. اولین شرکت تابعه خارجی در سال 1960 در هلند تأسیس شد. در سال 1968 ، یک شرکت هولدینگ در سوئیس ثبت شد. در سال 1970 ، Endress Hauser وارد بازارهای ایالات متحده و ژاپن شد.
در سال 1975 ، لودویگ هاوزر ، یکی از بنیانگذاران ، درگذشت. خانواده Endress تنها سهامدار شدند. در سالهای بعد ، این شرکت پیشنهادات خود را از طریق خریدها و شرکت های نوپا گسترش داد. ضبط مقدار اندازه گیری ، تجزیه و تحلیل مایع و مهندسی اندازه گیری جریان به عنوان زمینه های جدید فعالیت اضافه شدند و بعداً فن آوری های اندازه گیری فشار و دما دنبال می شوند. در 1 ژانویه 2014 ، ماتیاس آلندورف به عنوان مدیر عامل گروه Endress + Hauser از کلاوس اندرس ، که رئیس هیئت نظارت شد ، مسئولیت خود را به دست گرفت. در آن زمان این شرکت فروش خالص 1.814 میلیارد یورو ایجاد کرد و 11919 کارمند در سراسر جهان استخدام کرد. مدیر عامل جدید اگرچه عضوی از خانواده نیست اما بیش از 25 سال در این شرکت بوده است. او دیجیتال سازی و برنامه های کاربردی را برای اینترنت صنعتی اشیا ترویج می کند و می خواهد این پیشنهاد را در زمینه تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی و فرآیند بیشتر توسعه دهد.