اشنایدر الکتریک (به انگلیسی: Schneider Electric ) شرکت تجهیزات الکتریکی فرانسوی چندملیتی است، که در زمینهٔ مهندسی برق و تولید تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، همچنین تولید تجهیزات تولید، توزیع و انتقال انرژی الکتریکی فعالیت می‌کند. اس. ای. شرکت اشنایدر الکتریک در سال ۱۸۳۶ توسط جوزف اوژن اشنایدر و آدولف اشنایدر تأسیس شد.
آقایان جوزف اشنایدر و آدولف اشنایدر این شرکت را در سال ۱۸۳۶ تاسیس نمودند و باتوجه به حدود ۲۰۰ سال قدمت، یک برند قدیمی و به نام در حوزه ی الکترونیک به حساب می‌آیند. برند اشنایدر (Schenider) در ۱۰۰ کشور نمایندگی داشته و براساس آمار سال 2018 این شرکت بالغ بر از ۱۵۰.۰۰۰ نفر نیروی انسانی در شهرهای مختلف دارد.

هرساله این برند فرانسوی طبق آمار مجله فورچون جزء 500 شرکت بزرگ دنیا مطرح می شود. تا امروز بیشتر از ۲۰.۰۰۰ اختراع گوناگون به نام برند اشنایدر ثبت شده است و سالانه ۵% کل درآمد این مجموعه برای کار تحقیق و توسعه کنار گذاشته می‌شود.

تاریخچه این شرکت به 3 دوره ی زمانی تقسیم می شود:

آغاز کار: در آن زمان این شرکت روی رخی صنایع مانند اسلحه،آهن و فلز تمرکز داشت.
قرن 20: طی فواصل سال های 1981 تا 1997 تمرکز شرکت از ساخت فلزات و کشتی به ساخت وسایل الکترونیک تغییر یافت
هم اکنون: برند اشنایدر (Schenider) در سال 2015 به منظور ارتقاء ارزش شرکت برند Life is on را ثبت نمود. همچنین در سال 2016 این شرکت وارد تکنولوژی های جدید از جمله اینترنت اشیا یا IOT شد.