نورگرن از تاریخ غنی و متنوعی ساخته شده است که بر پایه نوآوری ، تنوع و دستیابی بنا شده است و ریشه در هر دو انگلستان و آمریکای شمالی دارد.در سال ۱۸۶۲ ، کارآفرین اسکاتلندی ، جورج کینوچ ، کارخانه کلاه برقی را در بیرمنگام ، انگلستان افتتاح کرد که به سرعت تبدیل به یک عملیات مهم تولید مهمات شد.
به دنبال فرصت هایی که پس از جنگ به وجود آمده بود ، در اوایل قرن بیستم تمرکز بیشتری روی متالورژی مشاهده شد و تا دهه ۱۹۷۰ – دهه ای که آنها نورگرن را بدست آوردند – IMI یک نام اصلی در مهندسی بود.Norgren در میز آشپزخانه کارل نورگرن کارآفرین و صنعتگر آمریکای شمالی راه اندازی شد.
در سال ۱۹۲۵ ، کارل نورگنن آنچه را که به اولین روانکار جهان تبدیل می شود ، طراحی کرد و راه را برای تبدیل شدن نورگرن به یک شرکت بزرگ تولیدی ، متخصص در زمینه مایع پنوماتیک و کنترل حرکت هموار کرد. این شرکت در سال ۱۹۷۲ توسط IMI plc خریداری شد.مارک های برتر محصولات جهانی نورگرن ، Buschjost ، FAS ، Herion ، Kloehn ، Maxseal و Tompson Valves همچنان در صدر حرکت پنوماتیک و فناوری کنترل مایعات قرار دارند و در حال توسعه محصولاتی با کیفیت بالا هستند که به منظور بهبود سرعت ، بهره وری ، قابلیت اطمینان و کارآیی مشتری طراحی شده اند.